We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping on Abposters.com?
ODRKYJ najlepsze OFERTY tego tygodnia: MAPY rabat 20 % ×

Jak radzić sobie z emocjami w czasie epidemii

13. 04. 2020

Kiedy nastolatki zostają za karę uziemione przez swoich rodziców, mają do czynienia z wieloma emocjami, takimi jak złość czy poczucie niesprawiedliwości. To samo dzieje się teraz ze światem – wszyscy musimy pozostać w domach, trzymać się z daleka od przyjaciół i radzić sobie z negatywnymi informacjami, którymi media zarzucają nas co 5 minut. Z koronawirusem nie jest łatwo sobie poradzić, bez względu na to, czy poświęcasz się ratując życie pacjentom w szpitalu, czy próbujesz chronić swoje zdrowie i innych nie wychodząc z domu. Od ponad miesiąca walczymy z superinfekcyjnym wirusem i wydaje się, że w końcu widać światło na końcu tunelu. Ale tunel jest wciąż wystarczająco długi, więc musisz nauczyć się jak oczyścić się z negatywnych emocji, które odczuwamy będąc tak długo w wymuszonej izolacji. A my poradzimy Ci jak!

 

 

 

Kiedy jesteś sam


Każdy z nas spędza swój czas w domu w inny sposób. Niektórzy z nas pozostają z całą rodziną w małym mieszkaniu, niektórzy są w nim sami. Żadna sytuacja nie jest idealna. Kiedy jesteś sam, tęsknisz za kontaktem z ludźmi, kiedy jesteś z innymi ludźmi, chcesz się ukryć i nie rozmawiać z nikim przez cały dzień. Jednak bycie całkowicie samemu jest nieco trudniejsze. Jest powód, dla którego najgorsi przestępcy są umieszczani w izolatkach! Rzeczywiście samotność ma ogromny wpływ na nasze zdrowie psychiczne. Oczywiście zależy to od długości czasu spędzonego w odosobnieniu. Im dłużej jesteś sam, tym bardziej prawdopodobne są następujące objawy: złość, podrażnienie, frustracja, niepokój, przygnębienie. Jak poradzić sobie z tymi negatywnymi emocjami? Ponieważ nie jesteśmy odizolowani od naszych krewnych za karę, możemy przynajmniej do nich zadzwonić. Obecnie istnieje wiele aplikacji, w których możesz bezpłatnie rozmawiać z najbliższymi przez internet. To nie to samo, co piwo z przyjacielem na zewnątrz, ale pozwoli Ci na chwilę zapomnieć o tej całej stresującej sytuacji.

  • Zadzwoń do rodziny i znajomych za pośrednictwem aplikacji do wideo rozmów. Aby uniknąć poczucia, że ​​ciągle doświadczasz tego samego dnia, nie dzwoń codziennie do tych samych osób o tej samej porze. Twój mózg potrzebuje nowych bodźców – nowych tematów, nowych historii. Nikt nie chce oglądać tego samego odcinka serialu o tej samej godzinie każdego dnia! Nawet jeśli byłby to ulubiony odcinek “Przyjaciół“!
  • Tęsknisz za piątkowym drinkiem ze znajomymi? Zorganizujcie spotkanie online! Piątkowe noce na zewnątrz są dla wielu z nas ważnym elementem higieny psychicznej (trzeba przecież odreagować po całym tygodniu nauki lub pracy). Ale restauracje i bary są zamknięte i tak czy inaczej nie powinniśmy spotykać się z przyjaciółmi. Ale znowu, przecież możesz do nich zadzwonić! Wypij kieliszek czerwonego wina lub piwa (zdecydowanie zalecamy tylko jeden napój! Sok może wystarczyć! 😊) i porozmawiaj o pracy, przyjaciołach lub serialu, który razem widzieliście. Ale unikaj tematu kryzysu koronawirusa! Piątkowy wieczór powinien być przyjemny i relaksujący!
  • Gimnastykuj się. W izolacji brakuje nam nie tylko kontaktów społecznych, ale także ruchu. Nawet jeśli nie jesteś typem sportowca! Po kilku tygodniach siedzenia w domu możemy odczuwać ból pleców i ból głowy lub drżenie rąk, problemy trawienne i bezsenność. Możesz uniknąć tych niedogodności, próbując choć trochę się poruszyć. Jeśli możesz wyjść, idź na przynajmniej półgodzinny spacer każdego dnia. Ale bądź ostrożny! Załóż maseczkę i idź gdzieś, gdzie nie spotkasz wielu ludzi. Pamiętaj, aby zachować odległość co najmniej 2 metrów od innych! Jeśli wyjście na zewnątrz nie jest możliwe, otwórz okno i poćwicz przez co najmniej 15 minut. Powtarzaj te domowe sesje kilka razy w ciągu tygodnia. W internecie znajdziesz wiele treningów, ale równie dobrze sprawdzi się porozciąganie i zrobienie kilkunastu pajacyków.
  • Myśl pozytywnie. Bycie dobrze poinformowanym jest ważne, ale zwracaj uwagę na to, ile nowych informacji naprawdę potrzebujesz każdego dnia. Ciągłe czytanie, ile zarażonych jest w każdym kraju, wywoła prawdziwe uczucie rozpaczy i smutku. Przygotuj dobrą herbatę lub kawę i przeczytaj ponownie swoją ulubioną książkę lub po raz enty obejrzyj ulubiony film lub serial, który zawsze Cię rozbawi. Przeglądnij swoje zdjęcia z wakacji lub dzieciństwa. Zapomnij o tym, co się dzieje na zewnątrz i zaplanuj, kogo i gdzie spotkasz, gdy sytuacja się uspokoi.
  • Otocz się pięknem. Nie gap się na puste ściany. Ładnie je udekoruj! Zamów reprodukcję obrazu  Swojego ulubionego malarza, fotografię przyrody lub zdjęcia ludzi, które wzbudzą w tobie pozytywne emocje. Jeśli chcesz pobudzić pozytywne wibracje, odwiedź naszą kolekcję Czysta radość.
  • Zrób coś kreatywnego – maluj, pisz, graj na instrumentach, śpiewaj. Rób wszystko, co lubisz lub zawsze chciałeś spróbować. Nie ma znaczenia, że ​​twoje arcydzieło jest obrazem przedstawiającym „dziki w wysokiej trawie” lub że znasz tylko 2 akordy na gitarze. Przez jakiś czas będziesz używać rąk dzięki czemu poprawi się praca Twojego mózgu!

 

Gdy jest was zbyt wielu


Nie wszyscy mieszkają w pałacu z dziesięcioma sypialniami. Być może nigdy wcześniej nie dbałeś o wielkość swojego mieszkania, ale teraz czujesz każdy metr. Partner, dzieci, pies, kot. Im więcej ludzi, tym więcej hałasu i możliwych konfliktów. Ale nawet z tym można walczyć! Wszystko zależy od wzajemnego poszanowania i ustalenia paru prostych zasad.

  • Podziel swoje mieszkanie na strefy. Czasami każdy potrzebuje przez chwilę pobyć sam. Jeśli Twój partner lub dzieci zawsze przychodzą do Ciebie i chcą, abyś w jakiś sposób spędził z nimi czas, możesz łatwo się zirytować i wtedy łatwo o konflikt! Ustal na przykład, że sypialnia jest miejscem nie tylko do spania, ale także odpoczynku mentalnego – więc jeśli któreś z was będzie chciało się na chwilę odizolować od innych, może się tam zamknąć i nikomu nie wolno mu wtedy przeszkadzać. 
  • Określ czas dla bycia razem i osobno. Podobnie jak chwile prywatności, te, które spędzasz z rodziną, są równie ważne. Podziel dzień na części: godziny pracy, czas na osobisty spokój, zajęcia rodzinne, jedzenie. Zobaczysz, że jak zaczniecie działać w tym trybie, to nie będzicie mogli się doczekać wspólnej zabawy, zjedzenia posiłku lub oglądania filmu!
  • Mów o swoich uczuciach. Najgorsze, co możesz zrobić, to trzymać wszystkie swoje emocje w środku. Jeśli więc źle się czujesz lub jakieś zachowanie członka rodziny naprawdę Cię irytuje, ważne jest, aby podzielić się swoimi oduczuciami. Ale oczywiście forma, w jakiej to zrobisz, jest bardzo ważna. Nie rozładowuj swojej frustracji na swoim partnerze lub dzieciach i nie szukaj zastępczych problemów. Kiedy czujesz, że „to dla ciebie za dużo”, po prostu spokojnie i jasno to powiedz. Zobaczysz, że zrozumienie Twoich emocji ze strony najbliższych i ich objęcie na pewno Ci pomoże!

 

 

Jesteśmy w sytuacji, której nigdy wcześniej nie doświadczyliśmy, więc zrozumiałym jest, że się boimy tego, co się dzieje i co się stanie. Ważne jest jednak, aby nie tracić nadziei i poczucia humoru. Pozytywny nastrój to najlepsza broń przeciwko koronawirusowi! Dobry stan umysłu zwiększa naszą odporność. 😊 Możesz rozbudzić przyjemne emocje oglądając artystyczne zdjęcia w naszej kolekcji. A te, które spodobają Ci się najbardziej, możesz powiesić na Swoich ścianach!

 

KOLEKCJA ARTYSTYCZNYCH FOTOGRAFII



» przeczytaj wszystkie opinie

Decorate your life!

Od 1999 roku Posters jest jednym z wiodących sklepów internetowych sprzedających plakaty, fototapety i zdjęcia artystyczne. Obecnie współpracujemy również z artystami, fotografami i grafikami z całej Europy. W naszej ofercie znajdziesz najpiękniejsze znane obrazy, a także zupełnie nowe dzieła sztuki współczesnych artystów. Z przyjemnością wydrukujemy nawet Twoje własne zdjęcia, a na Twoje życzenie umieścimy je w wysokiej jakości ramach. Jesteśmy wielkimi miłośnikami projektowania wnętrz, ale nie zapominamy o maniakach filmów, seriali i gier wideo oraz o fanach muzyki. Dla nich wszystkich stale poszerzamy naszą ofertę plakatów, kubków, t-shirtów, kolekcjonerskich figurek oraz innych licencjonowanych produktów i upominków.


Kontakt:

E-mail: info@europosters.eu

Tel.: +420 777 33 44 55 (czeski lub angielski)

Poniedziałek – Piątek ǀ 7:00 – 15:00

 

© 1999 – 2020 Europosters. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies by zagwarantować najlepsze świadczenie usług na naszej stronie. Więcej informacji Akceptuję ×
Top