We noticed you are coming from US. Would you like to continue shopping on Abposters.com?

Pięć faktów o: tym jak kręcono “Gwiezdne Wojny”

16. 07. 2018

Czy tam samo jak my jesteście wielkimi fanami “Gwiezdnych Wojen”? Ponieważ ten temat ciągle nas bawi, znowu zebraliśmy parę faktów z kręcenia serii, która stała się światowym hitem i a jej poszczególne epizody plasują się na górnych pozycjach list najpopularniejszych filmów wszechczasów. Ciekawi jesteśmy, czy uda nam się Was zaskoczyć. Następnym razem, jak będziecie organizować ze znajomymi maraton filmowy Star Wars, będziecie mogli pochwalić się kolejnymi ciekawostkami. Tylko nie w czasie seansu, to byście mogli zamiast uznania dostać poduszką po głowie.

 

Plakaty i gadżety z naszej Kolekcji Gwiezdne Wojny

1. Według pierwszego pomysłu Hans Solo miał wyglądać jak potwór z bagien.

Pomysłodawca “Gwiezdnych Wojen” George Lucas na samym początku chciał, żeby pilot Sokoła Millenium wyglądał jak poczwara z mokradeł. Ostatecznie jednak wybrał do tej roli Harrisona Forda, który bez żadnej charakteryzacji pojawił się po raz pierwszy w czwartym epizodzie sagi. I całe szczęście, ponieważ nie wydaje nam się, żeby “Gwiezdne Wojny” stały się takim hitem, jeśli jednym z głównym bohaterów by był Jożin z Bażin.

2. “Głos” R2-D2’s został zrobiony z dziecięcego gaworzenia.

Oczywiście został odpowiednio przerobiony, by brzmiał bardziej “roboczo”. Ale może dlatego postać R2-D2 wydaje się nam tak urocza i niewinna. Za stworzenie wszystkich odgłosów do oryginalnej trylogii odpowiedzialny był Ben Brutt, który zdecydowanie był bardzo kreatywną osobą. Odkrywanie z jakich najdziwniejszych dźwięków skorzystał to zabawa sama w sobie.

 

Plakaty od 17,99 zł. Promocja 3 + 1 gratis!

 

3. Ewan McGregor (Obi-Wan Kenobi) podczas scen walki ciągle imitował odgłosy wydawane przez miecze świetlne.

W sumie w ogóle mu się nie dziwimy. Wydaje nam się, że prawie każdy, kto kiedykolwiek bawił się w pojedynek na miecze świetlne, nie mógł się powstrzymać, by nie imitować świszczenia, bzuczenia i innych odpowiednich ogłosów. Pewnie ekipa zajmująca się ścieżką dźwiękową w post produkcji miała dużo pracy i śmiechów, kiedy je wymazywała.

4. Wygląd statku kosmicznego Millennium był zainspirowany kształtem… hamburgera?

George Lucas to ekspert na znajdowanie inspiracji w najdziwniejszych miejscach. Legendarny Sokół Millenium, brawurowo kierowany przez Hana Solo i Chewbaccę, został zaprojektowany tak, że przypomina dosyć płaski hamburger i oliwką na wykałaczce w roli kokpitu. W sumie jest to dość znany fakt, ale czy zastanawialiście się kiedyś, czy kiedykolwiek widzieliście hamburgera z oliwkami? Przecież to nie martini!

5. Hrabia Dooku swoje imię zawdzięcza japońskiemu słowu “doku,” które oznacza truciznę. Jednak w Brazylii z całkiem zabawnego powodu musiano zmienić to imię.


Po portugalsku “do cu” jest wymawiane jako “dooku” i oznacza po prostu  “z tyłka”. Z takim imieniem ciężko byłoby być czarnym charakterem, którego imię budzi grozę wśród przeciwników. Całe szczęście, że tłumacz był na tyle zorientowany, że nie zostawił oryginalnego brzmienia. Choć na pewno byłoby to zabawne.

 

NASZA CAŁA KOLEKCJA STAR WARS



» przeczytaj wszystkie opinie

Decorate your life!

Z Posters.pl jesteśmy na rynku od 1999 roku i stopniowo staliśmy się jednym z największych sklepów internetowych z ofertą plakatów, fototapet, obrazów, reprodukcji i markowych gadżetów. Rośniemy z roku na rok i nieustannie staramy się dostosowywać naszą ofertę do Twoich preferencji. Tutaj możesz wydrukować własny plakat i oprawić go w ramy lub czytając nasz blog zyskać wiele informacji ze świata filmów, seriali lub naczerpać inspiracje z zakresu dekoracji wnętrz.

Zapoznaj się z naszą stroną i sprawdź, jakie dekoracje sprawią, by twój dom był jeszcze piękniejszy.

© 1999 – 2018 Europosters Wszelkie prawa zastrzeżone.

E-mail: info@europosters.eu
tel.: +420 777 33 44 55 (czeski lub angielski)

Ta strona wykorzystuje pliki cookies by zagwarantować najlepsze świadczenie usług na naszej stronie. Więcej informacji Akceptuję ×
Top
Ramowanie Ramowanie Studio ramowania online
100% satysfakcji 100% satysfakcji 365 dni gwarancji zwrotu pieniędzy.
Wszystko na miejscu Wszystko na miejscu Wszystko dostępne w magazynie
3 + 1 gratis 3 + 1 gratis Co tydzień nowa akcja promocyjna.
Program lojalnościowy Program lojalnościowy Zaoszczędź 10% z każdego Twojego zamówienia
MysticCase MysticCase Niecodzienny prezent